Dela nyhet
Info inför säsongen
13 sep, 21:42 0 kommentarer
Hej
Igår hade vi ledare och föräldrar ett möte gällande tjejernas kommande innebandysäsong. Då det bara va ett fåtal som kom så drar jag det som togs upp.
Vi började med att informera om vad vi kommer fokusera på under årets träningar, där vi i högre grad kommer introducera tjejerna i taktik och spelstrategi. Vi kommer då utgå från en s.k. spelarbok som föreningen skapat för att kunna ge alla ungdomar utbildning i hur Craftstaden vill spela innebandy, som en röd tråd inom föreningen.
Jag informerade även om medlems- och träningsavgift som i år kommer betalas via faktura.
Intersport kick-back och erbjudande från wellness studios
Övrig föreningsinformation som togs upp var en satsning som Intersport gör där du kan stötta din förening.
Genom att registrera dig som medlem hos Intersport och koppla detta till Craftstaden kan du också bli en hjälte. Du behåller din egen bonus men ger dessutom Craftstaden en kick-back på alla köp motsvarande 3% på allt du handlar hos Intersport året runt.
Vårt mål är att vi ska ha flest hjältar i vår förening!
Passa på att registrera Craftstaden som din förening på länken
Stötta Craftstaden - Intersport
Vidare informerades om medlemserbjudande hos gymmet Wellness studios. Läs mer på Craftstadens hemsida.
Föreningsinterna utbildningar
Det kommer hållas sekretariatsutbildning för oss föräldrar vid 2 tillfällen.
Plats: Oscarsgymnasiet. Tid: sön. 1/10 kl.11 & sön. 5/11 kl.13. Se vilket tillfälle som passar er bäst så att vi kan utbilda så många som möjligt.
Vi kommer även i år agera matchfunktionärer vid 2 av representationslagens matcher. Inför det kommer vi ha möjlighet att få information om vad vi är ålagda att göra som funktionärer. Det informationstillfället är i Oscarsgymnasiets A-hall redan nu på lördag den 16/9 kl.10. Under det tillfället kommer det även att städas och röjas i våra förråd i A-hallen.
Fler kring laget
Det viktigaste av allt är dock att vi behöver vara fler ledare i laget som delar på ansvaret. Som det ser ut just nu är det Andreas Jansson som står som ansvarig för laget, dess träningar och all administration. Det är Emil Erlandsson och Tobias Karlsson Sundberg som, när de kan, hjälper till vid träning.
Det är en mängd uppgifter som behöver göras för att hålla laget igång, så önskvärt är om vi kunde vara en liten grupp om ca 4 ledare som samarbetar kring träningar och matcher.
Förutom det önskas hjälp med en del administrativa uppgifter. Är det någon av nedan listade exempel på uppgifter man känner att man kan hjälpa till med och ta ansvar för så kontakta mig (Andreas Jansson) så hjälper jag er gällande information och eventuella tillträden och behörigheter för att kunna genomföra uppgiften.
- Va med och kontinuerligt träna tjejerna, och agera lagledare på matcherna
- Lagets försäljningar under höst och vår (förtjänsten fördelas 70% till laget och 30% till föreningen)
- Fadderverksamhet – Kontakta utsedd fadder, boka besök på lagets träningar.
- Delansvarig i svenska lag. Lägga ut nyheter och information till föräldrar.
- Planera och boka in trivselaktiviteter och/eller cuper för tjejerna nån gång under säsongen.
Mvh
Andreas, Tobias och Emil
Kommentarer